22 januari 2009

Mamma & barn-kalas!

Yepp, det hade vi idag! En kompis till mig fyller år imorgon (och jag fyllde i förrgår) så vi slog ihop oss och hade lite "kalas" idag!
5 mammor, 1 pappa och 9 barn fick plats här hos oss! Vi började ute med att åka pulka, kälke och stjärtlapp. Men ungarna tyckte det var roligare att klättra i snöhögarna! :-)
Jag och Johanna hade bakat kladdkaka så det bjöd vi på som mellis! För att aldrig ha bakat kladdkaka förut så var det supergod! ;-)
Barnen lekte hur bra som helst, det var prinsessor, affär och gud vet vad!
Present fick vi oxå (jag & M)! Att med de andra mammorna sticka iväg en morgon, utan ungar och gubbar, å käka en god hotellfrukost! Det ni!! :-D
Tack så mycket M, T & S! *Kram*

Vid middag kom mamma & pappa en sväng! Mamma har tillbringat gårdagen å natten på lassa, för natten till igår fick hon en liten propp i hjärnan. Inte nog med diabetesen och MS:n, utan någon tyckte att hon skulle drabbas lite till!
Den här gången gick det iofs hyfsat bra. Hon har fått tillbaka synen (igår såg hon 4-dubbelt), men "lutar" lite åt vänster.......

Imorgon ska vi inte göra mycket! Men vi ska iaf på biblioteket och lämna igen lite böcker + låna nya! Sen går väl hela dagen åt till att vänta på att make/pappa ska komma hem! :-D
Jo just ja........baka en till kladdkaka ska jag göra, för det var någon som suckade djupt och önskade att han var hemma idag när det bjöds på gofika! ;-) *Puss*

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken bra ide, med hotellfrukost. Jag förstår att du blev glad.

Jag tänkte på att vi är några stycken som brukar träffas och pyssla. Va ett bra tag sen sist, så det borde snart bli av igen. Så då vore det jätteroligt om du vill vara med. Jag hör av mig när jag vet att och när det blir. /Kram