8 januari 2009

Hopp om våren? ;-)

Det har juh varit riktigt vårväder idag, eller? Det enda som saknades var kvittret av vårfåglar, solen som småsteker, pyttetussilgos och den där unkna dyngdoften! ;-)

Blev inte mycket gjort här imorse. Slängde ner det sista av julpyntet i en större kartong, så nu är det totalt julfritt här. Anders ska få den stora äran att konka upp kartongerna på vinden. :-)
Efter lunchen for jag och Emma på shoppingrunda. Gjorde en del fynd på Lindex, köpte färg, penslar och en miniroller på Rusta, Coop å handlade lite mat och till sist en sväng på IXO. Inte mycket till rea där men ett par gardintofsar och Post-it lappar blev det.
Syrran var här och åt middag med oss - pannkaka, sylt och grädde. Tycker inte om det egenligen men vad gör man inte för sina barn?! :-D

Kökspallen och kökshyllorna är nu färdigmålade. På färgburken står det att jag ska måla 2 lager, men jag tycker att det är fint när ådringen syns igenom. Jag bestämmer mig imorgon hur jag ska göra, när lager 1 har torkat ordentligt.

Åsså har jag bestället en barnstol på www.slojddetaljer.se som jag ska måla till Emma.
För 3 år sedan fick min pappa en stroke. Han bodde på Remonthagen (Rehab.) ett tag och där gick han i arbetsterapi. Då "byggde" han ihop en stol till Johanna, som jag sen motivmålade. Så nu blev jag så glad att jag hittade en exakt likadan stol, så den ska pappa få "bygga" ihop och jag ska måla den.
På Johannas målade jag Nalle Puh med vänner, så frågan är om jag ska göra lika tema på Emmas stol eller om jag ska ta några andra figurer?

Imorgon kommer min momma och moffa, och då kommer även mamma och pappa. och inget fika har jag hemma! Får nog ta och svänga ihop en sockerkaka i morgonbitti så jag har något att bjuda på iaf! :-)

Inga kommentarer: