29 januari 2009

Iddes inte blogga något igår! Först hela dagen på stan, sen hem och busa med barnen, middag, leka med barnen en stund till och sen läggning av prinsessorna. Vilket iofs inte tar mer än 1/2 timme. :-) Men när dom hade somnat så blev jag, mot mina principer, sittandes framför tv:n! :-D
Det har inte hänt på månader att jag sätter mig framför tv:n innan kl.21! Det var ändå ganska skönt att bara slappa och inte göra någonting.

Idag efter dagis tog jag en oplanerad rask promenad. 50 min. 6.5 km blev det! Varm och svettig kom jag hem och belönade mig själv med en kopp kaffe! :-) Ska nog planera mina promenader lite mer, för idag hade jag på tok för mycket kläder på mig. Visst, det var -8 när jag gick, men med tempot jag håller skulle jag inte ha tagit tjocka vinterjackan! ;-)
Resten av dagen har jag tillbringat med Emma på golvet. Hon KRYPER! Ett par kryp, sen kommer hon på att det går fortare att åla! *S*
Johanna hämtades som vanligt kl 14 och då vill hon såklart inte gå hem. Jag kommer juh alltid mitt i leken! Men efter lite övertalning så går det bra! Idag blev det "åka i pulkabacken" som fick vara dragplåster hemmåt!
Så en halvtimmes pulkarace blev det innan vi gick hem och fikade mellis!
Men tro inte att jag fick åka något! Nä, hon knatar själv uppför, åker ner och knatar upp igen......
Tydligen så får jag bara åka stjärtlapp, vilken otur att vi inte hade med oss någon idag! ;-)

Imorgon kommer maken hem........ *Längtar*

Inga kommentarer: