9 januari 2009

Besök

Gammomma & Gammoffa kom och hälsade på idag. Jag dukade fram smörgåsar för jag iddes inte baka ngn sockerkaka imorse. ;-)
Johanna blev alldeles till sig och skulle visa ALLA nya saker som tomten hade kommit med! :-D
Emma gjorde framsteg igår kväll: Mamma, mamma :-) och "hela" dagen idag: Mamma, Nanna = Johanna?, appa = lampa el.pappa?
+ att nu kan hon från magläge sätta sig upp!
Det är mycket som händer nu med min lilla Duracellkanin! ;-) Inte still öht, möjligtvis när hon sover! ;-)
Var på bvc idag, resultat 7170g & 70 cm, hon följer sin kurva exakt, mitt lilla matvrak! Dessutom klarade hon utvecklingsbedömningen för en 10 månaders!! Fastän hon inte är 9 månader förrän den 13:de! :-D
Åsså fick jag lite "skäll" av bvc-sköterskan att jag jämför Emma och Johanna när hon var bebis. Dom föddes lika nätta, (Emma 15g lättare) men det är så stor skillnad ändå. När Johanna var 9 månader vägde hon 9170 och var 74 cm. Men Emma ammade jag i 6 månader, Johanna bara 2 veckor! Så det är ganska solklart att Johanna växte på sig mer eftersom hennes "kaloriintag" var konstant iom att hon är uppfödd på ersättning!
Så till alla därute......man ska INTE jämföra varken med syskon eller andra barn.
Det är som att jämföra bananer och äpplen! ;-)

Inga kommentarer: