10 september 2011

Veckoplanering

Men börjar med att förtälja om gårdagen! Efter skolan gick vi ju till momma och moffa med nybakade muffins. Tjejerna lekte och tittade på tv medan jag och mamma fick oss en pratstund. När maken kom fikade vi innan vi gick hem! Väl hemma fixade vi middag och väntande på kvällen hemlige gäst: Moster A kom med gottis och film! Vi dukade upp och gjorde biosalong i vardagsrummet!
Lite smårolig och söt film med bra musik! Emma orkade inte hela, hon slocknade efter halva! :-)
När så filmen var slut och Johanna skulle krypa till kojs, bestämdes det att hon skulle minsann följa med moster hem och fortsätta med fredagsmyset! Så det var till att packa väskan och klä på sig! :-)
Stortjejen min!
Sen skulle jag och maken se film - Star Trek- men ni kan ju gissa hur det slutade.......jo, jag somnade efter ca 40 min.! ;-)

Idag då: Varje lördags morgon börjar med mys i soffan med barnen (idag med bara Emma då). Titta på morgontv medan jag ligger och läser Öp! Sedan frukost och Melodikrysset! Snart är de tiderna förbi.......   ;-)
Sen ringde vi hörde och hörde om Johanna ville följa med och storhandla, men hon ville vara kvar med moster!

Så vi styrde kosan mot Ö&B samt Ica Maxi för STORhandling! Veckomatsedel är fixad för minst 1.5 vecka framöver + lite bonus! Och Emma ville såklart vara på minilandet, så vi fick handla helt i egen takt! En korv till lunch innan vi åkte in till stan för att hämta Johanna.
Väl hemma, uppackning och skurande av kylskåp! Brukar alltid skura ur kylskåpet innan vi lastar in  nytt!
Efter det bestämde vi att vi tar städningen imorgon och tittar på en film innan middagen istället:


Vi lade oss i soffan alla 4 + katter och bara mådde gott! Meeeen, ni kan ju gissa vad jag gjorde......jo, jag somnade! ;-) 
Nu vankas det snart middag! Maken står för tillagningen idag, så jag sitter här och bara väntar! ;-)

På Återseende!
Kram!

Inga kommentarer: