23 september 2011

Fredag morgon.......

Och vi tar en mindre vilodag idag med! Emma är ledig från dagis, men Johanna ska på skolan!
Igår började jag baka kl. 7.......resultatet blev 4 limpor och 50 st "stekpannebröd"! Inget går upp mot nygräddade stekpannebröd med bara smör! *Mums* Så nu har vi matbröd för ngn vecka framöver!
Mor, far och moster kom och fikade med mig innan det var dags att hämta barnen! Moster följde med på hämtning, så hon vet hur "det går till" om hon blir nödd att fixa hämtningen eller lämningen ngn dag! :-)
När vi hämtat barnen åkte vi en snabbsväng in på stan......syrran hämtade en film och jag passade på att springa in i en tygaffär och köpte 3 nya tyger att sy mössor av! Tur att jag har lite självkontroll och "bara" köpte 3.......det finns så mycket fina mönster så helst skulle jag vilja ha av alla! :-)
Syster stannade på middag och sen hade vi skräckfilmskväll (Insidious)! Så mkt till skräckfilm tyckte inte jag det var, lite spännande kanske......men jag har väl blivit immun efter alla filmer jag har sett! ;-)

Nu är det dags att väcka Johanna och fixa frukost! Senare ska jag och Emma till barnmorskan och lyssna på bebis! A slutar tidigt, så när han kommer hem ska vi på bibblan och låna lite böcker!
Ikväll kommer syster och äter middag med oss igen -Thai - och senare när barnen har lagt sig ska vi ha filmkväll igen!

*Kram*

Inga kommentarer: