11 september 2011

V. 38 (37+1)

Det börjar närma sig! Johanna är född i vecka 37+5, alltså om 4 dagar medan Emma höll ut till en dag före beräknad nedkomst! Med min tur så lär den här lille parveln vilja ligga 2 veckor över tiden och gotta sig! ;-)  Men, men.....jag har inte bråttom! Än har jag inte hunnit ledsna men jag kommer nog dit också! Det känns ju att h*n egentligen inte får plats så mycket längre, så vill h*n komma nu så är jag beredd! Å de blivande storasystrarna är mycket förväntansfulla och frågar numer varje dag om det inte är dags för bebis att komma! :-)

Idag tog vi tag i den sedvanliga söndagsstädningen! Putsat, fejjat, dammsugit och torkat! Städade extra bland barnens leksaker och tror ni inte att det blev ett par kassar med "skräp" igen? Jodå......
Dessutom frågade vi Emma om hon ville ha kvar leksaksspisen och matsakerna, men se den fick vi bära upp på vinden! har inte sett att hon har lekt med den på ett bra tag, så då blev det genast lite mera plats på hennes rum! Passade på att möblera om lite därinne när vi ändå höll på! :-) Hon leker för tillfället mest med dockor, dockservis och Little People! Så vi gjorde en hörna med dockor, dockvagn och alla dockkläder....och en hörna med alla Little People-grejjor! Att så små saker ändå tar så stor plats?
Johannas rum fick oxå en rejäl översyn! Barbieprylar och Barbiedockor i miljoner kändes det som! Men till slut fick jag ordning på det också! Törs inte säga hur många dockor hon har, men hon får baske mig hädanefter bara önska sig EN ny per år! ;-)
Och alla dessa älskade böcker och serietidningar.......kastade alla tidningar som hade mist omslaget, så det blev iaf lite mindre högar i sänglådan! Utklädningslådan blev rejält rensad, men de plaggen hamnade istället inne hos Emma! :-)

Boar jag??  Nähää?! ;-) 

Strax före middag så slocknade Emma i Johannas säng, tyckte hon var lite hängig.......tog tempen och den var närmare 39! Alvedon och youghurt till middag blev det för lillfisen!
Hon blir hemma med mig imorgon och bara tar det lugnt!
Johanna blev mäkta stolt för hon ska få gå själv till skolan imorgon bitti! Hoppas hon håller sig i skinnet den lilla biten, för 8.15 är det skolfotografering! :-)
Hon har själv bestämt vad hon ska ha på sig: Svarta strumpbyxor, jeanstunika, vitt diadem och silverörhängen med rosa hjärtstenar! :-)
Jo, jo....det ska börjas i tid!

Nu ska jag böka ner mig i sängen och läsa! Antar att jag kommer att somna relativt fort.......som vanligt! :-)

Kram!

Inga kommentarer: