6 september 2011

Inget är som väntans tider.......

.......Den som väntar på ngt gott......

Stackars lilla blogg som helt har mist uppmärksamheten från min sida! ;-)
Vet inte ens hur längesedan det jag var in här och ens kollade? Men det kanske kan bli andra bullar nu? Inte för att jag tror det, men idag tänkte jag skriva lite iaf!
Sommarlovet är slut för denna gång, Johanna har tappat sin första tand och börjat skolan och Emma går på dagis!
Äntligen kom dagen då Johanna började och såå lycklig hon var......eller rättare sagt är! Det är ju så spännande att börja på ett nytt ställe, lära känna nya kompisar och att få vara på fritids! Varje dag är en liten kamp när vi ska hem för hon bara måste göra klart det hon håller på med! Och det får hon så gärna göra (inom rimliga gränser) för vi har egentligen ingen tid att passa!
Emma trivs som vanligt på dagis, men å andra sidan hör hon till de få barn som numer har varit där längst! Mina "stora" tjejer........och större kommer dom att "kännas" snart, när knoddas kommer!
Vilket känns som om det kan hända när som helst, likväl som det ibland känns som om jag kommer att gå över tiden........  Varje dag är en dag närmare mål! Det börjar bli tungt nu, lite extra skinn på magen hade inte varit helt fel! Så här "spänd" var jag inte med de andra 2 och inte hade jag lika stort magmått som jag har nu..... :-)
Så det är 2 alternativ: Antingen har jag mkt fostervatten eller så är det en stor bebis! Hoppas på det första då de andra 2 har varit precis lagom! ;-)
Och inte törs man ringa och prata med någon, varken släkt eller vänner för så fort dom hör/ser att det är jag som ringer så blir det genast nervöst: - Har det hänt något? - Är det på gång?  Eller som svärfar svarade när jag ringde: - Fan vad du skräms! ;-)  *haha*

Den här veckan har jag bestämt mig för att "bara" småpyssla lite här hemma! För några veckor sedan städade och rensade jag överallt: Garderober, skåp, lådor, klädkammare, vindsförrådet.....ja, överallt! Slängde, sorterade och skurade! Sen åkte jag såklart på ryggskottet från helvetet! En vecka tog det innan jag kunde röra mig som folk! Nu är jag helt återställd, men tar det lugnt och bockar mig gärna inte framåt! Men som sagt, lite småpyssel ska jag väl klara av: Fixa i barnens rum,sy, sätta mig och sortera lite foton, baka, läsa, packa bb-väska och städa bara lite lätt! Vila kan jag inte på dagtid......jo, jag kan ligga på soffan och läsa men inte sova! Sover som en stock hela nätterna så jag har energi på dagen som både räcker och blir över!
Allt är färdigt inför litens ankomst: Vagnen är bäddad, tvättad och putsad, likaså sängen. Kläder är tvättade och nedlagda i byrån. Fast jag tror att jag ska göra en liten omorganisation där idag! ;-)

Allt inför höst/vintern är också klart! Kläder, skor och tillbehör till barnen är inhandlade! Overaller, täckjackor och täckbyxor, vinterkängor och tjocksockar! Det enda som saknas är mössor och handskar......  Men jag och bebis kan ju behöva gå på stan vi också! ;-)
Och kläder i massor har det blivit till Johanna nu efter sommaren! Rensade hennes garderob på urvuxna kläder och det enda som blev kvar var ngn pyjamas och trosor! Hon har vuxit som bara 17 under sommaren, och det är ju inget man märker när det bara ska vara klänningar hela tiden! Så hon fick fylla hela garderoben med nya plagg! Tror att jag ligger väldigt bra till hos både H&M och KappAhl! ;-) Känns skönt att ha allt sån´t klart!

Nu är det dags att göra oss iordning och gå på skolan! Johanna vill gå själv och det förstår jag eftersom vi bor så nära! Men vi har kommit överens om att när liten har kommit kan det hända ibland att hon får gå själv! Än så länge vill jag följa med och "lämna"!

Ha det gott.......   Kanske kommer det ett inlägg till idag, men bara kanske! ;-)

KRAM!

1 kommentar:

Lola sa...

Äntligen ett blogginlägg!!!!! :-D