18 september 2011

Helgaktiviteter

Fredag: Hör oxå till helgen om ni frågar mig! :-)  Emma ledig från dagis och Johanna skoldag. Vi följde Johanna till skolan kl.8 och kl. 8.45 tog vi bilen till fotbollsplan för att hejja på Johanna och hennes kompisar när dom sprang Mimerjoggen! Men fy vad blåste kallt.......   När Johanna hade sprungit färdigt åkte jag, Emma och Moffa på Lillänge och Barnens Hus! Är ute efter ett "inlägg" till babyskyddet som jag hade till både J och E, men hittar inte igen det! Troligtvis lånade vi ut det till kusinen och det försvann i deras flytt! Och det verkar som om Britax har slutat tillverka dom......   Håller som bäst på att klura ut hur jag kan sy ett själv!
När vi kom åter från vår shoppingtur fixade vi lite lunch innan det var dags att möta Johanna igen! Hon fick gå kortdag idag, bara för att jag vill ha henne hemma och mysa!
På kvällen började jag sy mössor till tjejerna och det gick ju galant! :-)


Lördag: Familjefrukost och melodikrysset startade våran dag! Sen packade vi oss iväg till Djungelhuset! Moster följde med oxå, som sällskap och lektant! Det blev inget hoppande och klättrande för min del! Spelade lite spel med tjejerna och löste korsord! :-)


Efter 4 timmar tyckte vi allihopa att det var dags att åka hem! Hämtade ut mitt paket från Panduro på vägen hem! Julpyssel, julpyssel, julpyssel! :-) Hade det varit lite snö ute hade jag satt igång direkt! ;-)
Efter middagen åkte maken på konsert och jag å tjejerna bäddade ner oss i soffan med film och gotta!
Sen när barnen lagt sig skulle jag titta på en egen film, men somnade såklart och vaknade när eftertexterna rullade på rutan! :-)

Idag: Söndag = Städdag! Bara vi har ätit frukost så ska vi börja städa! Idag kommer det gå fort, eftersom den evinnerliga upplockningen gjorde vi igår! Det är det som tar mest tid........att plocka undan allt (leksaker och sån´t) som alltid hamnar där det inte ska vara! Dessutom ska jag fortsätta mina syprojekt! Idag kanske jag har tid att lägga in lite bilder?

Kram!

1 kommentar:

Lola sa...

Mössorna blev ju kanonbra! :-)