19 mars 2009

Piggare

En betydligt bättre dag idag! Har fortfarande en huvudvärk som vägrar släppa sista taget, men den har jag motat med 2 Reliv och en kopp kaffe!
Dagen har varit strålande, såå härligt väder men ändå har jag inte varit ute! Förmiddagen gick åt till att rensa bort urvuxna kläder från tjejernas garderober/byrååer. Det blev inte mycket kvar kan jag säga. Johanna drar numer stl 110, så högst upp på "Att-göra listan" står införskaffning av kläder till Johanna. Ska ta och göra en betställning ikväll och resten tar jag på stan någon dag framöver. Till Emma är det juh inte försvarbart att handla nya kläder! Bara att gå upp på vinden och plocka ner kartongerna efter storasyster! MEN såklart kan jag juh inte låta bli att handla lite nytt även till Emma! ;-) Så imorgon kväll när Anders har kommit hem, ska jag upp på vinden och "shoppa"!
Efter lunch tog jag och Emma en biltur. Insåg igår efter dagis att Johanna behövde stövlar och galonisar, så det har jag fixat idag. Jättesöta gummistövlar på Coop för 69:-, som hittat. Och galonjacka+byxa på Triconor för 279:-. Hade tänkt ta galonkläderna på stan, men där kostar juh varje del 250-300 :- st! Nä, ekonomisk som jag är så sparade jag några kronor idag, tror jag! :-D

Imorgon hoppas vi på finväder, eller hur? Antingen åker vi ner till Vinterparken eller så packar vi mellisväskan och håller till här vid stooora pulkabacken! :-D
Det tråkiga just nu är att Emma inte alls är road av att sitta i vagnen. Antingen vill hon vara på backen (vilket inte är en så bra idé, tycker mamman) eller så vill hon vara i famnen. Jobbigt! ;-)
Så vi får nog passa på att vara ute när lilla fisfröken ska sova!

Inga kommentarer: