29 mars 2009

Aj & Oj,oj!

Vad liten man känner sig när man är sjuk! Ynklig och tussig. Har hostat sen i torsdags, feber i helgen, tycker det kan räcka nu! Har hostat så jag är alldeles öm i hela kroppen, ingen röst kvar och en sprängande huvudvärk! *ONT!*
Hostade så hemskt igår kväll så innan jag lade mig tog jag en dos av Johannas receptbelagda hostmedicin. 20 ml för vuxen, men eftersom jag aldrig har tagit denna förut tänkte jag att det skulle räcka med 15 ml. HA, HA! Har aldrig varit såå stenad i hela mitt liv! Totalt väck! Pulsen slog som jag vet inte vad, jag hade nog en kroppstemp på över 40 grader. Låg som förstenad i sängen och möblerade barnens rum i huvudet! Hela kroppen kändes som ett gigantiskt humlebo! *Surr, surr* ;-) Kunde absolut INTE somna! Men vid 04 imorse avtog nog effekten av medicinen, för då somnade jag äntligen! Det enda positiva med natten var att jag iaf inte hostade! ;-) Så den medicinen tar jag aldrig mer! Skulle kanske ha tagit 20 ml, för då hade jag väl däckat ist!

Har överlevt denna dag oxå! Alvedon och Bricanyl kommer man långt på! Har t o m dammsugit och torkat golven, men är helt slut i kropp och knopp! Strax ska jag ta en låång och avkopplande dusch, kika lite på tv:n tills maken ringer och berättar att han är framme i K-krona.
Hoppas på lite mer ork imorgon så jag kan fortsätta med Emmas rum. I helgen har vi iaf burit upp lite mer på vinden och byggt ihop IKEA-möblerna! Jag vill bli frisk NU, så jag kan få hålla på och "pyssla" med möblering, organisering och dekorering! ;-)

Host, host på er!

Inga kommentarer: