22 mars 2009

Fullt ös

Helgen har gått i en rasande fart! *Tjopp* så tog den slut!

Lördag: Kalas hos Malin som fyllde 25 för 8:de gången. En torkställning för tvätt i present fick hon och jag tror att hon blev nöjd! ;-) Och Johanna var så glad över att ha fått leka med både V och T OCH att hon fick åka skoter med To, det var svårslaget. :-D
Efter kalaset var det dax för tvättstugan......men den sköter maken, så jaf kunde softa och vara med barnen. Hade tänkt se Robinson, men kl. 20.30 slocknade jag på soffan. Vid 23.30 lyckades Anders få så pass mycket liv i mig att jag kunde kliva upp och kravla mig till sängen istället!
Helt slut!

Söndag (idag:) Sovmorgon! :-D
Efter lunch packade vi ihop oss och for på Jamtli. Det var sista dagen idag som det var Vinterland. Jättekul och Jättehalt! Hela Jamtli var som en gigantisk skridskobana, så jag och Johanna lånade oss en spark som vi for runt på! Anders hade juh barnvagnen att hålla sig i! ;-)
På Lillhärdalsgården fick Johanna agera lill-piga. Karda ull, mala kaffebönor och spela orgel.
Åsså fick vi smaka på husmors gaffelkakor, och dom blev godkända inför kyrkkaffet som skulle serveras senare! :-)
En sväng in på Hackåsgården var vi oxå. Det är juh så mysigt därinne för barnen. Johanna lekte affär och Emma for runt som en virvelvind bland alla gammeldagsa leksaker! :-)
Som avslutning på dagen, karusellåkning och fika!
Behöver jag skriva att båda barnen slocknade så fort vi satte oss i bilen för att åka hem?! *S*
Ja, då fick iaf jag en liiten lugn stund själv när jag skulle veckohandla på Willys. Anders satt kvar i bilen med barnen och jag kunde handla i min egen takt! :-D
Hem och sno ihop lite middag och nu har Anders åkt igen......
Men till veckan kommer han hem på torsdag kväll, så blir helgen lite längre.... *S*

Inga kommentarer: