5 mars 2009

4:a blir 5:a

Nu är det så gott som klart! Nya data/kontor/skrubb/rummet! Det är lite småsaker som ska in + datorn å skrivare! Men det överlåter jag till Anders, så det blir rätt och riktigt! ;-)

Gårdagen höll på att sluta i tårar! Inte rätt mått på de hyllplan jag hade sett ut, inte heller rätt mått på skruvarna - detta var på Byggmax. Men där fick jag iaf tag på sparringskenorna och konsollerna som jag skulle ha! Iväg på Beijers och fick tillkapade hyllplan till både vägg och garderob. Tur att jag hade Lillebror J med mig, för det blev ett par vändor hit och dit!
Uppe på J:s gamla jobb, där vi skulle låna skruvdragare, upptäcker jag att mina hemnycklar är putsväck! Klockan var då 20 i 2 och jag skulle hämta Johanna kl.2!! Panik!! Vänder ut och in på jackan, väskan och bilen! Nä, inga nycklar! Ringer dagis och frågar om Johanna kan få vara kvar ett tag medans jag far runt till dit vi har varit och letar nyckeln!Tack snälla dagis för de x-tra 45 minuterna!! Rejsade till Coop nära, Beijers, Byggmax, Triconor och McDonalds......ingen nyckel!! Åker och hämtar Johanna och möter upp min pappa som har en extra nyckel!
Tar en chansning och ringer först till Beijers och frågar om nycklarna och får napp direkt! Där var dom! En kund hade lämnat in dom 5 min. innan jag ringde!! Min dag var räddad!!! :-)

Å tack snälla lillebror J som hjälpte mig att borra alla jä**a hål!! ;-)

Nu.......ska jag sortera lite papper!! Ma höres!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

O bilder på datarummet? O bilder på övriga hemmet?

Vill se ju! :-)

Eva sa...

Lola - :-) Det kommer, det kommer! Måste bara "piffa" till det lite först!