29 juni 2009

Borta bra, men hemma bäst

Efter ytterligare en helg i Sundsvall har vi nu kommit hem. Fast barnen och maken har ju varit hemifrån i närmare 14 dagar!
I helgen som varit har vi hunnit med dop av lillkusinen. Dopet hölls mitt ute i urskogen på en stor fäbodvall. Så vackert och stämningsfullt! Lillkussen höll god min under hela akten och jag fick äran att hålla den nydöpte först! *S* Sen blev det dopfika med minst 15 sorters kakor, kaffe och saft! Vi satt där i solskenet och bara njöt och turades om att hålla koll på barnen. Som förvisso hade fullt upp att mata vovven Maja med kakor och korv! :-D
Efter fikat packade alla in sig i bilarna och åkte till kusses gammelmormor där det bjöds på sommarbuffé. Älgstek i olika varianter, nypäran, pajer, sallader av olika slag, kex, ost mm mm.
Alla åt så vi storknade! Presentöppning och kaffe m 3 olika sorters tårta avslutade den ljuvliga dagen! Å barnen är världens bästa ungar! Visst kan det vara lite gnälligt ibland, men ute bland folk charmar dom hatten av alla! *S*

Å igår var det "fest" igen! Maken fyllde hela 32 år och det firade vi med jordgubbstårta och presentöppning på dagen. På kvällen grillade vi och jag gjorde "min" supergoda potatissallad!
Till det blev det ett par glas rött! *mums*

Annars har vi njutit av det lite för varma vädret! Barnen har varit ute hela dagarna och skaffat sig en fiiiin solbränna! Badat, spelat boll, jagat farfar och kastat pil......

Idag på hemvägen passade vi på att åka inom gammommma och fika! Så efter lite go´fika och bus åkte vi hemåt! Stannade i Stugun och åt middag......pannkaka & glass till barnen och en god köttbit åt mig och maken! Hade dom haft sallad hade vi tagit det, för det var lite för varmt att äta varm mat. Men vi var såå hungriga! Och det var gott! *S*

Ny arbetsdag imorgon, så nu jett ma gå å sova!
*14 dagar till semester*
Kram

Inga kommentarer: