8 juni 2009

Ledig dag

Att en ledig dag kan gå så fort!?!
Dagens bravader i punktform.....

  • Sovmorgon till 8.00 - Hela familjen
  • Till lillebrors jobb och låna bilhallen - Städat pappas bil
  • Jag fick kaffefrämmande och Johanna fick kompisbesök! Jättekul L & M att ni kom!
  • Jag och L for på matpiraten och handlade. A var hemma med barnen.
  • Jag och Johanna gick ut för att plocka blommor, men det slutade i snigeljakt ist. Vi räddade alla sniglar som låg på gångvägen efter allt regn. Johanna hittade dom och jag fick vara barmhärtig och slänga in dom i skogen igen! *S*
  • Emma och Anders kom oxå ut, så vi tog en promenad runt gården, och Emma hon knatar på som om hon aldrig har gjort annat!
  • Jag gick hem och gjorde middag (Fläskfilé m rotsaker i ugn) medan familjen gick iväg och åkte rutschkana.
  • Jag och barnen tog ett bad medan A fixade disken....... Vi hade skumkrig! :-D

Barnen sover sen ett tag tillbaka, jag och maken har slappat i soffan. Men nu är det dax att krypa till kojs. Har en ny arbetsdag imorgon........och hur knäppt den än kan låta så "längtar" jag till jobbet!! Knäppt, eller hur?! *Hi,hi*

Kram på er!

1 kommentar:

Hanna sa...

Så där kände jag också när jag började på ett nytt jobb för 3 år sedan. Visst är det underbart! Man spenderar ju ändå så mycket tid där så det är ju inte helt fel att trivas.

Roligt att det går bra för dig!

Kramar.