23 juni 2009

Long time, no see......

Nu var det ett tag sen sist, men jag ska försöka fatta mig kort!

Åkte ju på ngn slags halsfluss. Dock inte med Strep. A som är det vanliga utan någon annan bakterie hade slagit klorna i mig. Har haft så fruktansvärt ont i halsen + feber. Nu först har jag börjat äta igen. Så den här omgången av sjuka resulterade oxå viktnedgång. Visst, det skadar inte men fan så slö man blir när man inte kan äta. Bara att svälja ner antibiotikatab. med vatten höll på och ta död på mig!
Har ett par dagar kvar av kuren, och mår bättre. Fortfarande lite öm i halsen och lite tät i näsan, men annars är allt som det ska!
Midsommar firade vi traditionsenligt på Ånäs-parken. (Sundsvall) Med dans kring stången, blommor i håret, tombola, fika och gåbingo. Vi fick lov att äta lite tidigare midsommarmiddag i o m att jag skulle åka hem på kvällen. Jag åkte vid 19-tiden och fy vilken hemsk resa. Alldeles öde, bara jag på vägen. Mötte på sin höjd 10 bilar på hela vägen.......
Så nu är jag hemma alldeles solo. Jobbade helgen som var men är nu ledig idag och i morgon.
Idag sov jag till 10!!!! Vilken lyx! Klev upp, klädde på mig, hämtade lillebror med sambo och for upp till Björkbacka för att där äta frunch med mamma, pappa och lilla lillebror. Sen bar det av ner på stan. Presenter till maken, doppresent till barnens kusin, kläder till mig, nya gardiner till köket, lite mer kläder till mig, en duk till köksbordet, lite kläder till barnen och ytterligare kläder till mig........det blev ett antal påsar.
Nu ikväll har jag hängt upp de nya gardinerna i köket och storstädat där. Bara skafferiet kvar.
Imorgon fm måste jag åka på Rusta och skaffa lite skurmedel så jag kan fortsätta städa imorgon.
Men är det strålande sol ska jag innan jag städar, ta med en kanna kaffe å en tidning upp på kullen och sola lite först! :-)
Kanske jag hinner uppdatera lite mer innan fredag, då åker jag tillbaka till S-vall. *Längtar*
Visst, det är skönt på ett sätt att vara hemma själv och bara ha mig själv att sköta.... MEN JAG SAKNAR MAKEN OCH BARNEN!! VILL KRAMAS!! *S*

Inga kommentarer: