14 juni 2010

Sommarlista:

Hittade denna på min favvoblogg, så jag kände direkt att jag måste svara jag med! :-)

Sommarlistan - Kopiera och svara!






1. Ditt favoritställe på sommaren?

*Sundsvall, hos svärföräldrarna! Barnen trivs bäst där på sommaren och då trivs jag oxå! :-)



2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?

* Vaknar och ser att det är strålande solsken och blå himmel. Packar fikakorgen, filt och badkläder. Beger oss till en sjö med sandstrand. Avskilt och inte så mycket folk. Är där hela dagen och barnen har hur roligt som helst! På väg hem stannar vi någonstans och köper glass. Dagen avslutas  med grillmiddag + något gott att dricka. Gärna tillsammans med vänner, barnen får vara vakna så länge dom orkar. När barnen har lagt sig tar vi stora barn fram kubbspelet och tar oss en drink! :-D

3. Vad lägger du hellst på grillen?

* Kött, lax, ananas och majskolvar  *Mums*


4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?

* 7 veckor semester/sommarlov......Vi tar dagen som den kommer! Inget planerat och det är så skönt!  :-)



5. Dina bästa sommarfärger?

* Aprikos, gult, rosa och vitt......med inslag av turkos och svart! ;-)


6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:

* Att svenskarna har heeela semestern planerad in i minsta detalj! Vad är det för ledighet? Det ska vara husvagnssemester, utlandssemester.....man ska åka än hit än dit......mm mm mm.
Saknaden av spontanitet är mycket stor.......
Nä, jag tycker att man ska ta det luuuugnt på sommaren och bara vara! :-D


7. Bästa sommarminnet från barndomen?

*Sommarloven i Gäddede och i Hammarstrand! DET var sommar för mig när jag fick vara med farmor & farfar/ momma & moffa! Kommer aldrig att ha det så bra som jag hade då! Stugan i Gäddede finns inte kvar i släkten men på Hammarn har jag momma & moffa kvar! Så dit ska vi åka i sommar så mina barn får uppleva lite av min barnsdoms sommar.


8. Havet, sjön eller poolen?

* Måste jag välja? I första hand kommer sjön, sen havet och till sist poolen! :-D


9. Vad väljer du i glassbaren?

* Sorbet, gärna citron/lime

Inga kommentarer: