3 juni 2010

I går...

Igår bidde det halvdag på jobbet! Kl. 11.30 ringde dom från dagis och berättade att Johanna hade somnat på soffan i dockvrån strax före lunchen och att hon inte ville vakna riktigt. Så jag sa att dom kunde låta henne sova tills jag kunde komma! Lyckades ta mig från jobbet vid 12.30. Typiskt för dagen var att Johanna hade cyklat på morgonen, jag skjutsat Emma i vagnen för att sen promenra vidare till jobbet. Som tur var kunde pappa komma och hämta mig å skjutsa mig hem så jag kunde ta bilen.
När jag kom på dagis så sov Johanna fortfarande.......svårväckt var hon också! Men när hon väl kvickande till så var hon som vanligt! Antagligen var hon bara jättetrött! Kanske inte så konstigt efter över en veckas rejäl förkylning och sen börja med en heldag på dagis! I vilket fall så var hon som vanligt resten av dagen.
Men jag hade tagit det säkra före det osäkra och pratat med chefen om idag, Skulle ha jobbat 7-16 men fick ta en semesterdag! Min chef är den bästa! *S*
I o m att jag fick semester så behöver vi inte bråka med hc om ett läkarintyg som vi skulle behöva eftersom barnen har vait sjuka i över 7 dagar!
*
Så även om barnen är "friska"(lite snoriga å lite slemmiga) idag så är vi med gott samvete ledig idag med! Vi ska bege oss ut på lite shopping vad dagen lider. Apoteket, Rusta, Buketten och Coop ska få påhälsning av oss!
Ev. att vi åker på Björbacka och premiärfikar! :-)

Inga kommentarer: