13 juni 2010

Den lediga helgen är snart till ända!

Fredag: Jobbade 7-16, fixade mig iordning och tog bussen ner på stan. Där mötte Anette upp och vi gick på Bishops och förlustade oss! Vädergudarna var på vår sida, iaf till kl 22.30. Vi satt ute och njöt av god mat, gott vin och massa prat! Det blev många goa skratt under kvällen och lite allvar med! ;-)  Vid 23 tänkte vi gå på Plaza och dansa lite men vi ångrade oss när vi närmade oss. Bestämde oss för en varm korv i väntan på skjutsen hem! En hellyckad kväll!

Lördag:  Vaknade med lite lätt öm hårbotten, men det var nog mixen av rödvin, cider och Cosmopolitan som gjorde det! Jag hade turen att jag fick sovmorgon så familjen väckte mig inte förrän kl.9.30. En dusch och kaffe så var jag som mig själv igen! Jag och Johanna åkte på ÖB - handlade lite där. Sen åkte vi på Lillänge och fyndade massor på Lindex! En glass i "solen" hann vi oxå med innan det var dax för cirkus! Jag som ändå är 30 år hade fram tills igår inte varit på cirkus så jag tyckte det var ganska mysigt jag! Johanna och kompis K hade jättekul! och inte nog med själva föreställningen så var det ju allt annat som tydligen hör till. Sockervadd, popcorn, blinkande pryttlar, ballonger och ponnyridning! Efter cirkus så åkte vi på MAXI och storhandlade......och dit är det farligt att åka för där finns så mycket annat än livsmedel! ;-) Så det blev lite mer än det som stod på shoppinglistan! *S*
När vi kom hem var Johanna helt uppe i varv, men somnade dock relativt fort och ovaggat! :-D
Vi fick besök lite senare så jag slängde ihop en kladdkaka och sen satt vi alla som pösmunkar i soffan och tittade på film!

Söndag: Hittills idag har vi inte gjort så mycket! Emma hostar så hon storknar och snoret flödar! En hel vecka med friska barn fick vi! Det kommer bli några vab-dagar innan semestern börjar! Så vi tar det lugnt idag. Viker tvätt, tittar på film, målar i målarböcker och lägger pussel. Tur i oturen att det inte är strålande solsken så vi med gott samvete kan stanna inne och bara vara! A är iväg med träningsklubben och bygger på ngt, så ikväll när han kommer hem drar jag på mig löpardojjorna och sticker ut. Om det inte regnar tar jag nog Spikis idag! Nu ska jag vika lite mer tvätt medan barnen är upptagna med "Prinsessan & Grodan"!
På återseende!

Inga kommentarer: