3 juni 2010

Isande vindar

Jag är tålig, jag är inte rädd för mycket! MEN när det blåser då sjunker jag som en sten! Tycker INTE om när det blåser som det har gjort idag! Nästan så jag mår illa......fy....blä....urk!
Det spelar ingen roll hur jag än klär mig, blåsten letar sig in och gräver små små kalla gångar i min kropp!
Men vad gör man inte? Jo, man trotsar detta väderfenomen och går ut för att barnen vill det! Hur tokigt är inte det? ;-)
Jag må vara den snällaste (dummaste) mamman som tar steget över min egen vilja för att göra mina barn glada! 
Nåja, vi hade det ganska så trevligt ute trots starka vindar. Vi gick upp på storkullen och plockade de få blommor som fanns. Det är en magnifik utsikt däruppe......Brunflo, Annersia och Frösön....halva Storsjön inom ramen av ett vykort! Å tittar man åt andra hållet så är det skog, skog och åter skog!
*
Imorgon är vi oxå lediga, ja inte gubben då men vi tjejer!
Vi ska tillbringa dagen på staden. Det är några ärenden som måste uträttas bl a kläder till barnen och ev. till mig! ;-)
Lunch & fika ska vi oxå unna oss!
Dessutom är det ju studentfirande imorgon, kan vara lite kul att titta (lyssna) på flaken!
*
På återseende!
Kram 

Inga kommentarer: