17 juni 2010

Myggjävlar

Måste ha ett väldigt gott blod eftersom jag knappt kan gå utanför dörren innan dessa små ilskna parasiter hugger "tänderna" i mig! Och giftiga som attan är dom för bulorna blir enorma och kliar så jag blir tokig! Men jag vet ju det av flera års erfarenhet att om jag låter bli att klia så blir det inga sår! ;-)  Men hur lätt är det att låta bli när det samtidigt är smärtsamt men ändå så skönt att riva och klia!
Ja,ja....jag sitter här med pannan och ryggen full med myggbett som jag fick i eftermiddags sen jag och barnen var ute i sandlådan!
Vi gick till affärn och handlade lite nödvändigheter. En glasspaus för barnen blev det oxå för det var inte så kallt som jag trodde! På väg hem plockade vi lite blommor och tittade på myror! När vi kom hem gick jag upp och gjorde kaffe och tog med ut! Det var då som det började droppa lite regn och DÅ kom myggjävlarna som skjutna ur kanoner!
Stod ut en liten stund men gav upp när dom började tugga på mina öron!
Vi gick in och stekte pannkaka istället! Johanna tog med sig en kompis som oxå stannade på middag!
Nu ska jag natta barnen, sen röjja vardagsrummet innan jag med gott samvete ska sätta mig i soffan!

Inga kommentarer: