20 juni 2010

Sista helgen....

....innan semestern är avklarad! Har bara 2 kvällspass kvar! :-)  Helgen har varit rolig att jobba eftersom jag har varit på en annan avdelning än min egen! Blir en skön omväxling ibland att få rå om andra tanter än dom jag är van! :-) Dessutom har jag haft lite annat skoj för mig p g a kronprinsessans vigsel! Jag är ju kulturombud på mitt jobb så jag och ett par till har fixat och donat inför gårdagen! Vi ställde till med bröllopsyra i vår stora fina samlingslokal. Gjorde snittar, "tandpetarmat", bål och godis. Smyckade med björkar, dukade fint med vita linnedukar, blommor, ballonger och girlanger! Sen vid kl.15 var alla 40-11 boende välkommna på fest! Drog igång storbildstv (projektor + bioduk) där alla kunde följa prinsessans vigsel!
 Oj, oj så uppskattat det var! *S*
Dock hade jag timmar igår, så jag var ledig mellan 11-15......men det gjorde ingenting! Åkte ner på stan och dejtade en kompis, A. Och shoppade loss rejält! ;-)
Jag skulle egentligen bara handla presenter till gubben, men råkade komma hem med lite kläder till både mig och barnen! Och tro det eller ej.....den här gången blev det mest till mig! :-D
Blev väldigt glatt överraskad när jag hittade jeansleggings som jag var tvungen att prova. Jag kan ha samma storlek som innan jag blev gravid med J!!!  :-) Och snygga var dom oxå! Det blev 2 par sådana i olika färg! + massa annat smått och gott såklart! Så nu är min sommargarderob fixad! Det enda jag saknar nu är skor! Skulle vilja ha ett par vanliga, hederliga pumps! Det ska jag jaga i Sundsvall hade jag tänkt!

Imorgon är vi lediga och då åker vi till R i Svedje! Och vad vi ska göra där förutom att "bara" hälsa på....får förbli en liten hemlis ett tag till! :-D *Hi,hi*
Men nu önskar Fru Norman alla en riktigt god natt! Ska ta min bok, alvedon, nässpray, näsdukar och krypa ner under ett svalt täcke!
Natti, natti!

Inga kommentarer: