21 februari 2010

Ledig helg!

Fredag:
Rebeccas födelsedag, och den tillbringade vi på Relaxen på Storsjöbadet! Såå himla härligt och så avkopplande! Bastu, fotbad, kaffe, solade och det bästa av allt! Varm utomhus bubbelpool! 19 grade kallt i luften men varmt och skönt i vattnet! När vi relaxat klart åkte jag på jobbet och jobbade extra i 4 timmar!
Efter jobbet blev det myskväll hemma! Bror m sambo kom och även syrran! Johanna var världens lyckligaste när moster läste go´nattsaga!

Lördag:
Anders tur att ha sovmorgon, så jag och tjejerna klev upp vid 8 och åt go´frukost! Rostis, yoghurt och flingor!
Sen tog vi fram stooora bakmaskinen och satte en dubbel bulldeg! Å som vi bakade!
Jag kavlade, Johanna strödde socker och kanel, vi rullade tillsammans och Emma satt vid bordet med en egen degknul!
Johanna lade bullarna i formar och jag gräddade! Det blev 103 kanelbullar när vi var klara!
Så nu har vi fikabröd till utflykter och kaffefrämmande! :-D
Sen drog vi ett varv med dammsugaren innan det var daxför mig att göra mig iordning!
Tjejfest hos L i Brunflo!
Pappa skjutsade dit mig så jag slapp ta bussen iaf!
L bjöd på supersmarrig plockmat och drinkar!
Många gapskratt och fnitteranfall blev det under kvällen!
En tur på den lokala puben blev det oxå, men där stängde dom kl.1 så vi gick tillbaka till L en sväng innan det blev dax att åka hem!
Tur jag har Taxi Lillebror & Sambo.......det är bara att ringa så kommer dom!
Kom hem vid 2.40 och slocknade ganska omgående av förklariga skäl! ;-)

Söndag:
En välbehövlig sovmorgon till kl. 11.00!!! Oj, oj,oj.......
Lite småseg och lite ont i huvudet, men inte så farligt!
Druckit hur myucket vatten som helst idag och legat på soffan med barnen och kikat på film!
Somnade nog en sväng till där mitt i filmen! *S*
Tur i oturen att det var så himla kallt och blåsigt idag, så vi med gott samvete kunde stanna inomhus!
Framåt middagstid kvicknade jag till såpass att jag och Emma kunde laga middag! Det bidde tacos idag!
Jag hackade grönsaker och Emma lade i skålar!
Vilket samarbete! *S*

Imorgon är det jobbardax igen. Börjar inte förrän 12, så jag ska iväg och veckohandla innan.......
Menyn är planerad och klar för 1.5 vecka framöver och det är så skönt! Att inte ha middag/lunch planerad är ett stressmoment tycker jag!

Nu: Nattning av stora tjejen, dusch för mamman och sen film med maken! Lillan sover redan.....

1 kommentar:

Lina sa...

Vad skönt att få vara på relaxen! *avis* Man kanske ska titta förbi någon dag och testa bakverken från den nya bakmaskinen =) Ha de gött! Pöss!