4 februari 2010

Antibiotikakur

3:dje dagen snart avslutad på denna 10 dagars kur och banne mig om inte de lärda har rätt!
De som kan detta säger ju att på 3:dje dagen vänder det och jag kan nog sälla mig till den skara som håller med! Det gör inte lika ont i halsen, men ändå känns det som att svälja krossat glas när jag bara tar ett par munnar vatten!
Har t o m känt mig liite hungrig idag så jag smakade faktiskt på middagen (korvstroganoff & ris).
Ett par tuggor, sen fick det vara! Det gjorde ont och smakade inte ett dugg! Stor mening och äta då? Nä, en kopp te senare ikväll får duga!
Vi behövde fylla på kylskåpet idag och alternativen var ett par styckna hur vi skulle göra!
Vi kom fram till att det lugnaste alternativet var att min käre far skjutsade mig så jag fick handla!
Ville inte åka själv, för jag är ganska matt och lite darrig!
Ville inte stanna hemma själv med tjejerna, för dom har en energi som jag inte riktigt klarar av på egen hand just nu.
Å vi ville inte att A skulle måsta dra med 2 toksnoriga barn på affären.
Då är det tur att min käre far med glädje ställer upp!  Tack Pappa! *Puss*
Men jag har INTE legat på soffan något idag, vi har pysslat 3 födelsedagskort, badat och lekt! Vi t o m lagade maten tillsammans! Johanna är en stjärna i köket! Hon blir så stolt när hon får använda mammas vassa kniv och hjälpa till och skära och hacka!
Emma blir lite avis, då hon oxå vill hjälpa till.
Men hon blir nöjd då hon får diska istället!
Så där står vi alla på rad, mamma övervakar arbetet, Johanna hackar och skär och Emma diskar.
Pappan står bredvid och suckar! ;-)

Nu ser jag slutet på denna sjukperiod!
Åsså ska jag kanske "lära" mig att äta igen......men det är svårt efter en vecka utan födointag!
Soppa kanske kan vara ett alternativ att börja med........

Inga kommentarer: