5 september 2009

Ledig helg!

Ledig fredag, lördag och söndag, så mig är det inte synd om! :-D Har hunnit med att hälsa på min farmor som har ramlat hemma igen med lårbensbrott, hjärnskakning och suturer i huvudet som resultat! Men hon är pigg ändå, min farmor! För att citera henne: Ont krut förgås inte så lätt! Hon är juh ändå snart 90 år, så jag tycker hon klarar sig bra fast hon börjar virra till det nu. Så vete tusan om hon inte skulle ha fått komma på hemmet nu, men hon är benhård! Hon vill bo hemma! Och det förstår jag oxå, men....... Nåja, vi får se vad som händer under de närmsta veckorna! Hon kanske inte kommer upp på benen den här gången......

Idag har vi haft besök av min faster med make och deras 2 Golden Retrivers: Sigge & Lucas! Dom är såå gosiga! Dom är stora, ca 2 år, men i sinnet som valpar! Johanna är lite vaksam mot dom men Emma.....ja hon kutade efter och ville leka! Så det har varit full rulle här på fm.

Nu sitter jag och knåpar ihop veckans matlista, men det är inte lätt! Ibland går det så bra och fantasin flödar. Men just idag är det STOPP! Skittrist är det rent ut sagt! Inte sugen på någonting, frågar man barnen och maken så blir det inte bättre! Korv, korv och pizza! :-D
Nä, får ta mig i kragen en sväng till för vi ska åka och handla när Emma har vaknat!

*Tjing, tjing*

Inga kommentarer: