10 september 2009

Fridag

Ledig dag= fridag eller hur? En dag när man kan göra precis vad man vill! En dag som har kantats av PMS och huvudvärk? Eller pms.....det kanske inte är vad jag har när jag är i början av lingonveckan. Men ont har jag, så in i h-vete, extremt trött, toksvullen, ingen aptit och ingen ork! Men, men... Jag överlever säkert denna vecka oxå!

Har iaf varit på lassa och hälsat på gammelfarmor som efter omständigheterna mår ganska ok. På måndag skrivs hon hem och innan dess ska lgh bostadsanpassas! Jag ska hjälpa pappa imorgon och plocka bort lite mattor, farfars del av dubbelsängen också kommer kommunen och fixar bort trösklar och sätter handtag på väl valda ställen! Vi tyckte nog det hade varit bättre att hon kunde ha fått komma på rehab ett par veckor, men icke! Om det INTE funkar hemma DÅ först kan det bli tal om att få komma på korttids. Hon ska väl måsta ramla ett par gånger till innan andra än vi inser allvaret!
För vi som känner henne ser juh hur pass illa det är, men någon som inte känner farmor ser inte hur gaggig hon är.......

Före middagen tog jag en tjuvlur på soffan i 1.5 timme! Välbehövligt! Lite piggare blev jag och huvudvärken släppte något......så pass att jag fick i mig middag! Nu på kvällskvisten gick vi promenad hela familjen! Tog en tur över "fjället" (pulkabacken), plockade lite halvdöda blommor och stoppade i oss lite röda vinbär och blåbär!

Nu väntas främmande, ska sätta på kaffepannan och tina lite bullar! :-D

Inga kommentarer: