15 februari 2009

Söndag = Städdag

Dammsugit, dammat och rensat! Torka golven spar vi till en annan dag! Hela veckans tvätt är tvättad, torkad och vikt, men åker inte in garderober och lådor förrän imorgon! Nu har jag "rast"! Väntar bara på att klockan ska bli 21 så jag kan bänka mig framför tv:n! Det är Beck, som vanligt på söndagar! Å jag har fastnat totalt! Har aldrig egentligen tyckt om svenska filmer, men Beck är juh såå bra! Diggar Gunvald Larsson något grymt! ;-)

Imorgon kommer min momma & moffa på besök. Har inget go´fika att bjuda på så det blir kaffe och "knall"! (Hårdbröd m. ost)
Både momma och moffa är noga med vad dom stoppar i sig, så de blir bara glada om det inte fimms ngt sött som lurar dom! :-)
Också ska vi iväg på 10 månaders kontroll på bvc! Ska bli spännande och se vad Emma väger och hur lång hon är!
Mätte Johanna förra veckan och hon är 107 cm, inte undra på att vinteroverallen i stl 104 är kort i både ben och ärmar! Å jag som trodde att den hade krympt i tvätten! *S*

Nä, dax att göra lite gott till filmen........ äpple, apelsin, honungsmelon och vatten......

Inga kommentarer: