1 februari 2009

Så var helgen över igen! Fasiken att tiden ska gå så förbaskat fort?!

Igår hände inte så mycket. Jag hade sovmorgon, men klev upp kl.8.30 pigg som aldrig förr! :-)
Behövs inte så mycket för att man ska känna sig utvilad!
Vi var iaf ute ett par timmar efter lunch. Skidor, stjärtlapp och pulka. Vi for aldrig till Spikis eftersom jag är så tråkig som vill ha sol om vi ska åka dit!
Middagen var det godaste jag har ätit på länge: Fläskfilé, pommes Anna och balsamicosky! Och ett glas rött! ;-) Har hittat så mycket roliga och lätta recept på viktkoll, så nu är det full fart på kocken här hemma!

Idag har det inte heller hänt så mycket. Jag var och veckohandlade medans A och tjejerna var ute i finvädret. Kallt som f, men ute var dom! Så jag fick i lugn och ro packa upp alla matkassar och städa kylskåpet! :-D
Efter middagen la vi oss alla i dubbelsängen och myste, A försökte även läsa en bok för Johanna.
Men Emma tyckte inte att boken skulle läsas utan tuggas på, så till slut blev det bara bus!
När A var på väg att åka till flyget, hittade jag Johanna gråtandes i vår säng! Hon ville INTE att pappa skulle åka! Det var så hemskt, för det är första gången hon reagerar så. Och han har jobbat i Karlskrona nu i 3 månader. Lilla skruttan.......
Sen har hon varit lite bekymrad resten av kvällen, men efter sagoläsning och löften om morgondagens pyssel så ordnade det sig!
Nu behöver vi bara vänta till torsdagkväll så är Älskling hemma igen, och då får vi 2 hela dagar tillsammans! <3

Morgondagens tänkta schema:

  • Vägning (moi) *Huvva, gruvar mig*
  • ev. Öppna förskolan
  • Pyssel, pyssel, pyssel ;-)
  • INTE städa *S*

Inga kommentarer: