27 februari 2009

Fredag (Ons. + Tors.)

Ha,ha....har inte orkat/hunnit blogga senaste dagarna så här kommer en liten resumée:

Onsdag: Var på stan och fyndade lite. Skulle egentligen ha jeans till mig själv, men lyckades såklart inte hitta sånna jag vill ha! Ny chans på lördag ( shopping utan barn)
Lunchade på miun med Malin. det var både kul och mysigt. Vi ses så sällan numer så vi får ta tillvara möjligheterna! Malin: På tisdag?

Torsdag: Jag tog ledigt från dagis för Johanna åsså for vi på Jamtli och museét istället! En heldag med mycket bus och spring. Johanna for runt som en jag-vet-inte-vad! Som tur är får juh barnen pilla/skruva/joxa/trycka på allt därinne! Som dom kommer åt vill säga! ;-)
En helt underbar dag!! T o m Emma var nöjd över att få sitta i bärselen flera timmar!
Som avslutning på den härliga dagen så ringer chefen för det nya boendet (som jag var hos för 3 veckor sedan på intervju) och erbjuder mig en tjänst! JAG FICK JOBBET!!
Ni kan aldrig tro vad glad jag blev! Det känns så härligt! Men lite ångest har jag över att lämna mitt gamla jobb! Vissa "saker" ;-) kommer jag att sakna något grymt, men andra inte
överhuvudtaget! Men som "gammelchefen" sa, så ska man juh se om sitt eget hus! :-D

Fredag än så länge: Fick sovmorgon till klockan 8. Kära maken (som kom hem igår kväll) klev upp med barnen så jag fick sova. Och jag behöver inte sova såå länge på morgonen för att känna mig utvilad.
Men maken var trött, så han fick gå och lägga sig en stund till - ska snart gå och väcka honom.
Så vi kan bestämma oss om vi ska gå på ÖF eller åka ner till Vinterparken! Just nu skiner solen, men himlen är oroväckande grå!

Inga kommentarer: