25 november 2008

Tisdag 25/11 i korthet......

Idag har jag fått lite gjort iaf. Inte på hemmaplan dock, där det behövs göras mest! ;-)
Lämnade Johanna på dagis som vanligt vid 9 och blåste sen ner på stan. Tog bussen, dels för att den är gratis och dels för att jag inte iddes sopa av bilen.
Kom ner på stan innan de ens öppnat, förutom Mittpunkten då men där fanns inget jag skulle ha.
Så jag ställde mig snällt i kön med pensionärerna i väntan på att Claes Olson skulle öppna.
Där hittade jag alla julklappar som jag skulle ha därifrån..........and Thats It!
Tillbringade resten av dagen på stan utan att hitta en enda av de andra julisarna jag skulle ha! Hade sett/tänkt ut flera stycken, men när man väl har tid och ork att fara ner för att köpa, nä då finns inget kvar! Fattar det inte! Har alla ösd-are haft samma tankar som mig, eller?
Nåja, jag är inte sur över det, utan planerar om mina julklappsinköp! ;-)
Så imorgon blir det till att promenera runt T-valla och se vad jag kan hitta på!

Hämtade mitt paket från Ellos idag. Det var El gigante!! Ändå hade jag inte beställt sååå mycket! Men det visade sig att en av Johannas julisar var bra mycket större än vad jag trott!
2 hästar med vagn och docka. Jag trodde att typ dockan skulle vara "liten" men den var i storlek som en barbie! Kul, kul! :-D

Upptäckte att Emma kan mer än vad jag trodde : Lade henne på v-rumsgolvet och gick in till Johanna för hon skulle bjuda på "fika". Hörde Emma böka och stöka med sina leksaker, och jag "fikade" med Johanna. Rätt som det är så ligger Emma vid Johannas dörr. Hon ålar snabbt nu! Och ljudlöst! Vänster stortå är tämligen röd av allt "framskjutande"! :-D

Måste bara berätta vad Johanna sa igår: Hon höll på att somna liggandes i soffan, så jag frågade om jag skulle bära henne till sängen. Svaret jag fick: Nä tack mamma. Jag kan gå själv, jag har egna ben!
Gud vad jag skrattade! :-)

Nähäpp.......kanske ska ta och rota lite bland julsakerna nu då, när jag inte har 2 par små hjälpande händer som rycker och sliter i allting!
Har lovat Johanna att hon ska få hjälpa till, men jag vill nog vara med och betämma med vad hon kan hjälpa till med! ;-)

Inga kommentarer: