23 november 2008

"Ensam" igen

Nu har Anders åkt igen. Eller rättare sagt, han sitter fast på Frösö Flygplats för att Arlanda är stängt pga storm/orkan vindar och snö! Kul!
Nä.... Vet inget ännu, så vi får se hur kvällen/natten blir, om han tar sig någonstans. Annars får han väl komma hem och prova flyga imorgon istället!

Idag har jag och Johanna haft mamma/dotter-dag. Började iofs med att jag fick (av min älskade make) sovmorgon till kl. 10!!!
Sen gjorde jag och Johanna oss i ordning och for ner på stan där vi mötte upp ett par kompisar. Vi var på KappAhl och köpte julaftonsklänning + skor. Vita kalasbyxor till lillasyster blev det oxå. In på Törners och fikade kladdkaka med vispgrädde, festis och stans dyraste maskinkaffe! Men gott var det!!
Dagen höjdpunkt var ändå bion - Spöket Laban, världens snällaste spöke - popcorn och cola!
Johanna satt som ett ljus hela filmen och tyckte det var så mysigt! Så gå på bio ska vi göra om, många gånger!

Imorgon har vi tvättstuga! Blev inget av med det idag eftersom vi var på bio.
Mamma erbjöd sig att komma hit och vara med tjejerna medans jag springer i tvättis, och det tackar jag juh inte nej till! Ska se till så jag har nått go´fika att bjuda på!

Nu "ropar" lilltösen = Hon är skitförbannad, så det är väl bäst jag tar upp henne och gosar en stund! :-)

Inga kommentarer: