22 november 2008

God morgon!

Ååh, så skönt! Jag har fått sova hela 7 timmar utan att bli väckt! Emma vaknade vid 12 i natt och var hungrig, så jag ammade henne i ca 20 minuter. Och hon somnade om. La ner henne i sängen men då vaknade hon på en gång så jag tog och gjorde en 220 ml välling och hon slukade hela!!
Så det är nog dax att "sluta" amma, för det verkar inte vara mättande längre. Men så länge hon vill amma så får hon juh.

Ska ta och göra handlingslistan för veckan, men jag gruvar mig för att åka och handla! *Suck*
Tänkte handla allt inför kommande julbak oxå.......

Igår såg jag 3 tända adventsljusstakar här i området, är väl ändå liiite för tidigt tycker jag. Visst, ok om man ställer fram dom, men INTE tända dom innan första advent!!
Förr om åren har jag alltid lyckats jobba 1.a advent, så jag har varit "tvungen" att pynta innan, men har aldrig tänt dom i förväg!
I år ska vi pynta tillsammans, spela julmusik och dricka glögg!

Nä, dax att väcka Gubben, å kolla om han är bakis! Han ska inte tro att han kan sova hela dagen, då blir det juh inget gjort!! ;-)

Inga kommentarer: