22 november 2008

Lyktor

Är så lycklig över mina fina smideslyktor som hänger på balkongen! Tänder dom varje kväll. Började att elda värmeljus, men dom brinner juh upp så fort, så jag köpte oljeljus ist. Ska se om jag kan ta kort på dom så ska ni få se! (Ska bara lära mig att föra över kort från kameran till datorn oxå ;-) ) Tänka att man kan bli lycklig över en sån pjuttesak!?

Vilken man jag har!! Efter midddagen tog han hand om barnen och disken, å jag fick lägga mig i ett varmt bad med tända ljus! Det var sååå skönt! Räknade ut att jag har inte tagit ett långbad sen ngn vecka innan Emma föddes! Nä, här är det snabbduschar som gäller!

Det bidde ingen tvättstuga idag, så imorgon tvättar vi det som Anders ska ha med sig till Karlskrona. Så får jag tvätta mitt och tjejernas på måndag. Johanna tycker att det är jättekul uppe i tvättstugan, hjälpa till att stoppa i och plocka ur maskinen är kanon! Mammas lilla hjälpreda! :-D

Och imorgon ska jag och Johanna på BIO! Det ska bli så mysigt! Har lite dåligt samvete ibland, då jag känner att jag inte hinner "vara" med Johanna lika mycket som hon skulle vilja. Så då passar vi på imorgon ett par timmar, att bara vara hon och jag!

2 kommentarer:

Rebecca sa...

va mysigt.. vad såg ni för något då? hoppas johanna va nöjd me att umgås med mamma några timmar då!*ler*
kram

Anonym sa...

Åh, va kul! Vad såg ni? Vi har varit på julmarknad på folkets hus. Hantverk och hemmagjorda kakor o sånt. Putte köpte äckelost, nån sylt och kakmix...som han säger efter han köpt den att jag ska baka..säkert!:)