18 maj 2010

Johanna 5 år

Idag är det 5 år sedan vi just nu låg på BB med vår förstfödda! En liten Johanna som bara blir större och större! Fan att tiden ska gå så fort!!!  Var på 5-års kontroll på BVC i går vilket innebar det sista besöket på bvc för Johanna för nu "tillhör" hon skolhälsovården ist! Hon fick med bravur godkänt på alla "test" och både dr och sköterska var väldigt imponerad över henne! Hon är så tidig med allt och har alltid varit! Både fin och grovmotoriken ligger bra många steg före hennes ålder!
Min lilla gostjej! Det värker lite i hjärteroten när jag ser hur fort det går! Vad månne det bliva av denna underbara tjej? Så snäll, framåt, omtänksam och ett sjujäkla humör.......Listan kan göras hur lång som helst!
Idag har vi haft lite mera kalasande här hemma! Paket i massor, telefonen har ringt hela dagen, momma & moffa har varit här, likaså Henrik med sambo och hund! Men det roligaste var nog när vi gick ut och inväntade glassbilen! *S*
En bra dag m a o! Nöjda och glada barn hela dagen, helt underbart! T o m när Emma hade kletat in hela sig + min säng med hudlotion kunde jag inte annat än att skratta åt eländet! Vaddå, det var ju "mitt fel" eftersom jag lämnat flaskan framme! *S*
Nu på kvällskvisten tog jag med mig syrran och åkte till ÖSK för att kolla in banorna lite! Det bidde 5 km asfalt + 2 km skogsstig! Mycket jobbigare men samtidigt härligare att springa utomhus! Jobbar olägligt resten av veckan, men på söndag tar vi nästa sväng!
På återseende!    *Kram*

Inga kommentarer: