7 maj 2010

Jag har tinat fram......

Igår hade jag en helt ledig dag med mina hjärtetroll!  Vi var ute i flera omgångar, så fort solen sken gick vi ut. Första gången vi gick ut var klockan bara 8.30, men det var ett sånt strålande väder att det bara inte gick att motså! Så vi packade korgen med uteleksaker och gick ut! Bara vi höll oss i solen så var det helt ljuvligt, men kom vi i skuggan så var det skitkallt! Det bidde sandlåde-grävning, blåsa bubblor, gunga, plocka kottar och titta på myror! Lagom till lunch gick solen i moln så vi gick in och fixade mat! Efter det sov Emma och Johanna hade kompis här. När Emma vaknade gick vi ut igen för då hade solen kikat fram igen, väldigt passande! :-)  Vi gick på till affär´n och köpte årets första "uteglass"!  Vi fick med oss Johannas kompis och moffa oxå! En riktigt mysig eftermiddag!
Sen att det såg ut som en bombad leksaksaffär här hemma, det struntade vi i fullständigt! Städa gör vi någon dag när det inte är uteväder! :-)  Nu när solen har vaknat med sin värme, så har jag oxå vaknat ur vinterdvalan! Solen ger mig energi! Det är så skönt att gå ut i solen och ladda batterierna! Men jag är inte en sån som vill ligga och pressa i gasset! Jag vill göra saker! Tänk om jag ändå hade en liten trädgård att påta i, en gräsmatta att kratta, blommor och ogräs! *Suck*   ;-)
Nu ska vi strax åka på dagis, jag ska ner en snabbsväng på stan och uträtta några ärenden innan jag ska jobba!
Kan hända att inläggen uteblir i helgen i o m att jag jobbar långpass heeela helgen.......


Inga kommentarer: