19 januari 2010

Storshopping


Yes, idag fick Apoteket en rejäl slant i kassan! ;-) Fru Norman var nämligen där och köpte nästintill allt som kan tänkas mota bort bacillerna inför lördagen!
Hostmedicin, nässpray (för både rinnande och igentjockad näsa), sugtabletter med bedövning, bakteriedödande gurgel (Jodopax, smakar fruktansvärt men är effektivt) + lite annat nödvändigt.
MEN jag är bättre idag, desvärre har jag behövt tagit Bricanyl, men det är inte ovanligt ens om jag bara är lite förkyld.
Men den bästa medicinen är ändå svärmors hemkokta svartvinbärssaft! :-D
Wiskeyröst har jag oxå, men den går det inte att göra något åt! Visst, kan juh försöka hålla näbben men det är inte så lätt.....
Nepp, så på lördag då är jag frisk som en nötkärna och pigg som en mört! *S*
Har redan bestämt mig för att jobba torsdag och fredag! Ska bara ringa chefen imorgon och höra om jag kan flexa in lite senare på torsdag. Börjar egentligen kl. 12 men vill börja kl 14.
Och flex har jag över 20 timmar +, så det enda som kan hindra är personaltäckningen!

Så imorgon är det då den stora dagen! Jag sa förut till Johanna att jag blir tant imorgon!
Då kontrade hon med: -Kommer du behöva pappiljotter då?
Å, som jag skrattade! *S* Undra vart hon får allt ifrån, min kloka lilla tös!
Har fått order av lillsyster (som har äran att fylla år på samma dag som mig ;-) ) att möta henne vid jobbet när hon slutar! Undra vad hon har i kikaren?
Tänkte passa på då att åka in en stund innan och slökika på stan litegrann! Kanske hittar ngt att köpa i födelsedagspresent åt mig själv! ;-)
Sen hem och fika tårta med mamma och pappa, och sen ner på stan igen och äta lyxmiddag.........
...hela familjen!  :-D

Inga kommentarer: