2 januari 2010

Årets första skridskoåk!


Jobbade delad tur idag, så jag var ledig mellan 12-16.
Åkte först på Willy´s och handlade lite, sen hem och stoppade i mig lite GI-lunch!
Byltade på oss massa kläder (-21 c) och begav oss mot skridskobanan.
Den var inte plogad men det gick galant ändå!
Jag har inte åkt skridskor på 100 år, men det är som att cykla. Har man en gång lärt sig så kan man! :-D
Johanna klarar det superbra! Och hon tycker framförallt att det är roligt, vilket är huvudsaken!
Emma ville oxå åka "skissko", men hon får så lov att vänta till nästa år! Det räcker med en i taget att "lära upp"!
Vi hann med lite pulkaåkning innan det var tid att gå in och fika mellis! Hade gärna varit ute ett par timmar till, men plikten kallade!

Johanna blev så glad förut när moster ringde och frågade om hon ville komma och sova över!
Hon kunde nästan inte tro att det var sant!
Packade lilla väskan och var alldeles hyper innan dom kom och hämtade henne!
Tänk att så "lite" kan göra lyckan så stor! *S*
Så Johanna kommer jag inte att träffa förrän på måndag, då jag jobbar 12-21.30 imorgon!
Ledig är jag på måndag och då ska jag nog försöka plocka bort julen så smått!
En tomte här och en duk där..........
På tisdag är det åter jobb, men på tisdag kväll........då blir det middag på Simon & Victor, troligtvis med liiiite vin och sen premiärföreställning på årets Östersunds Revy!!  *SKOJ*

Nu: Slappa i soffan medans maken kikar på film! ;-)

Inga kommentarer: