16 januari 2010

* Öm *



Började igår kväll känna mig torr i halsen, men tänkte att det kanske hade att göra med allt slipdamm.
Direkt jag klev upp imorse kändes det inte helt ok, lyckades vakna till och göra mig iordning.
Bestämde mig ganska snart för att skippa morgonpromenaden och ta bilen till jobbet ist.
Har varit rejält hängig på jobbet, t o m att mina brukare har strukit mig på kinden och frågat vad som står på!
Vid fm-fikat slog skallebanken till, halsen sved ännu mer och hela kroppen kändes som om jag blivit överkörd av X2000!
Flexade hem en timme tidigare och har sen dess legat på soffan!
Kokhet på ryggen, iskall om händerna.
Hör min egen puls i huvudet som en stånghammare!
Det svider både i näsa och hals när jag andas.....
Sjujäkla öm under armarna, lymfkörtlarna.....
Halsmandlar stora som tennisbollar! ;-)
Så jag tog och ringde jobbet och sa att dom får klara sig utan mig imåra!
Ska ta det lugnt och försöka mota bort bacillerna....
Emma har börjat hosta.....
Johanna hade feber i förrgår....
Blä för dagiskrumelurer!

Nepp, inte klaga mera idag!
Längtar tills på onsdag, fast ännu mer längtar jag nog till på lördag då ALLA min nära och kära kommer!
Ska bli så mysigt att få rå om allihopa! Hoppas bara att inte ALLA kommer samtidigt.....men finns det hjärterum, så finns det stjärterum!
Ska bara försöka hitta på någon present till systeryster som har den stora äran att fylla år på samma dag som mig! :-D

Nu ska jag nog ändå tycka lite mer synd om mig själv, kura ihop mig i soffan ett liiitet tag till....

Kram på er!

Inga kommentarer: