16 april 2009

Premiär i sandlådan

Började dagen med att kliva upp klockan 5!!! Inte roligt, inte van! Men Emma hade tydligen bestämt sig för att göra morgon då, så det var bara ett att göra! Men som "tur" var ville hon sova förmiddag redan klockan 7.30, så då satte jag på en film till Johanna och bäddade ner oss två i soffan. Emma sov på balkongen till klockan 10.30, så mamman fick lite vila hon oxå! ;-)
Jag sov till 9.30, för då var Johannas film slut! Hon är så gosig Johanna, passar väl på när lillasyster är utom syn och räckhåll. Men hon ligger "så snällt" bredvid mig i soffan och kikar på film medans jag "snarkar"!
Nåja, jag fick lite energi iaf och det var väl huvudsaken! Efter lunch packade vi ihop oss och gick ut. Skulle bara vara ute en liten stund, men den stunden blev 3.5 timme. Johanna cyklade och jag gick en promenad på 50 min. Vi var ner och kikade på nya dagiset, var förbi Djur & Kul-gården och tittade på alla hästar. Sen landade vi här hemma på gården och Emma gjorde premiär i sandlådan! Det var nog dagens höjdpunkt! Gräva, plocka stora och små stenar, plocka gräs och kottar och såklart provsmaka ovan nämnda saker! Tokgarva åt storasyster när hon åkte rutchkana och kasta kottar på mamma!
Vädergudarna var med oss, strålande sol hela tiden vi var ute!

Nog om detta!

Ska ta och bygga ihop stolen som Emma fick av momma & moffa i 1-årspresent. Det är den stolen som jag ska måla, precis som jag gjorde till Johanna. Har tänkt att grundmåla den ikväll och imorgon kväll börja leta motiv. Det lutar åt ett Nalle Puh motiv på Emmas stol oxå! JAG gillar Nalle Puh! *S*

Inga kommentarer: