19 april 2009

Helgens brist på bravader

En riktig slapparhelg blev det. Har inte gjort något speciellt öht. Varit ute när solen har värmt, cyklat, promenerat, haft tvättstuga, storhandlat. Vi har tagit det ganska lugnt med andra ord!
Promenerade förbi barnens nya dagis och jädrar så fint det kommer att bli!! Stod där som ett fån och gluttade in genom fönstrena och det är sååå nice!! :-D
Kom på igår kväll att jag behöver förnya min garderob innan jag ska börja jobba, så jag gjorde en nätt liten beställning på HM! ;-) Läs och häpna, det mesta blev till mig...som det var meningen, men såklart blev det lite till tjejerna oxå!
Har i stort sett bott i t-shirt och "prasselbyxor" det senaste året och vill snygga till mig lite till jobbstarten! Skulle ha varit med i ngt Makeover program för att få den här mamman att se lite pigg och fräsch ut! ;-)
Men som sagt, en början till pigghet blir det med lite nya paltor!
Så i veckan ska garderoberna rensas och nu SKA jag göra mig av med sånt som har legat i flera år. Som vid varje garderobsrensning har hamnat längst in med ett: "Jag kommer nog att använda den här någon gång!" *S*
Eller favoritjeansen som är så lappade och lagade att dom säkert är moderna.......
Eller den där fina, sköna randiga, v-ringade tröjan, som är såå urtvättad att ingen vet hur orginalfärgen ser ut.......
Eller den där klänningen som är så sval och skön på sommaren (Som gick att dra igen över bysten, innan jag fick barn)........
*S*

Inga kommentarer: