14 april 2009

1 år

För 1 år sedan låg jag på BB med Emma och var världens lyckligaste mamma (igen)! Att ett helt år redan har gått är för mig helt ofattbart!! Men det är ingen idé att grubbla över det, för jorden snurrar vidare och vi med den!

Har inte riktigt prioriterat bloggandet på senaste tiden i o m sjukdomar och annat, men ska försöka bättra mig på det nu.

Igår hade vi 1-års kalas för lilla damen! Många gratulanter, presenter och gott fika. Jordgubbstårta med marsipan, chokladcupcakes och lite småkakor. Hela tårtan gick åt! :-D
Det blev 3 cupcakes över som jag och tjejerna ska mellisfika senare.
Emma förgyllde dagen med lite nya "ord": Docka, macka och tidning. Måste börja skriva ner lite nu i "Min bok", innan det blir så många ord att man inte hinner med.
Tror inte heller att det är långt bort i tiden att hon börjar gå. För tillfället så "går" hon om man håller henne i ena handen. Vingligt, javisst.....men det går framåt! :-D

Johanna är hemma från dagis idag för hon hostar igen. Hon är inte "dålig", men jag vill ha henne hemma så jag kan hålla henne lugn. Just nu tittar hon på nya favoritfilmen: My Little Pony. En gammal VHS sen jag var liten. Hon har ett par DVD.s oxå, men just VHS-filem har hon fastnat för!

Inga kommentarer: