8 april 2009

4 dagar sen sist

Jo, så har det blivit! 4 dagar sen jag bloggade och jag orkar väl kanske inte dra upp allt som har hänt sen sist men lite grann ska jag väl få till.....
  • Besök på akuten med Emma. Lindrigt kruppanfall. Hon är toksnorig och fortfarande lite hostig. Just ingen aptit men frukt och vatten vill hon ha!
  • Johanna är oxå lite förkyld, men är pigg. Det är synd om henne när resten av familjen är tokdassiga. Så det blir mycket film och pyssel.....
  • I förrgår hade jag tid på HC hos dr. När jag kom dit så skickade hon en remiss på akuten, då hon inte kunde komma underfund med mina symtom. Rosslig, slemmig, hög puls, hög andningsfrekvens. Jag har/hade det tungt att andas, men inte svårt att andas :-O På akuten fick jag vänta ett litet tag i o m att läkaren jag skulle till hade bakjour. När hon kom skulle hon titta mig i halsen, men så långt ner som hon stack den där spegeln så gick det inte. Starka kräkreflexer! :-) Så då tog hon fram en fiberkamera och körde upp i näsan på mig! det gick hyfsat bra, lite panik fick jag..... På den vägen kollade hon mina övre luftvägar och kunde utesluta struplocksinflammation. Men hon var inte nöjd, för hon tyckte nog att jag inte mådde så bra. Så hon remissade mig vidare till medicin. EKG och en massa blodprover..... Ett tag trodde dom att jag hade fått lungemboli (propp i lungan) men proverna var godkända. Somnade i väntan på lungröntgen.... När så klockan blev 03.15 så kom med. dr in och då sa jag att jag ville hem. Han lyssnade, petade,mätte, räknade, klämde och kände....... Troligtvis så är det min astma som spökar med mig + en infektion i luftvägarna. OM jag efter pencilinkuren inte blir bättre, så skulle jag höra av mig så blir det lungröntgen då! Fick Pulmicort utskriven (som jag egentligen ska ta jämt), så nu har vi ett helt apotek här hemma! MEN jag mår BÄTTRE!! *Jihoo*
  • Anders var till Dr idag och fick pencilin utskrivet för bihålorna! *Suck* Är det inte det ena, så är det det andra. Men vad jag har fått lärt mig så i o m att man käkar antibiotika så smittar man inte längre! Så jag hoppas att vi tar död på alla basselusker!!

Nåja, en liten pyttesak som är possitivt med att ha varit sjuk... -6 kg på mindre än 2 veckor! ;-)

Idag var jag iaf så pass pigg att jag och Anders for och handlade påskmat, 1-års presenter och "fika" till kalaset.

På återseende!

Inga kommentarer: