25 april 2009

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Veckohandlat, städat bilen, shoppat lite kläder till barnen, varit ute i solen ett par timmar, dammsugit/dammat/svabbat golv, lagat mat, bytt i alla sängar och haft tvättstuga.......det är vad jag har gjort idag! Spännande, eller hur?! ;-)
Så nu är jag ganska så slut! Funderar på och rota fram ngt gott och sätta mig framför tv:n.
Köpte faktiskt jordgubbar idag och jag tror att det finns lite glass i frysen....... *Mums*

Imorgon skjutsar vi pappan till flyget för (förhoppningsvis) sista gången! Han har inte blivit erbjuden mer jobb och han har inte frågat efter det heller! Vi tycker att det räcker med pendling nu! Kanske om dom verkligen behöver honom till hösten, och att dom betalar bra....så kan vi tänka oss en vända till. Men som det känns just nu, efter 7 månader så får det vara färdigt!
Och jag börjar jobba om en vecka!! Jag ser framemot det jättemycket, samtidigt som jag trivs jäkligt bra som hemmamamma!

Igår fick vi iaf besked om att Emma har fått plats på Johannas dagis! Inte för att vi trodde ngt annat, då nya dagiset består av 4 avdelningar! Och då gör det inget om dom inte kommer att gå på samma avd. Vilken Emma kommer att gå på vet vi inte, för det stod inget i beskedet. Men det får jag reda på, på måndag när jag ska ringa rektorn. För på beskedet står det att Emma har sin plats fr o m 3/8.......men vi vill att inskolningen ska börja den 17:de.

*Mot frysen........glass & jordgubbar*

Inga kommentarer: