17 december 2010

Om en vecka.....

Ja, om en vecka sitter vi här proppmätta och trötta efter en heldag med massa god mat, gotta och kanske en julklapp eller 2! :-)
Imorse tog jag och barnen en sväng med bilen. Först ner på stan och hämtade syrran, sen upp på Lillänge där vi startade med en god men inte så nyttig lunch! Det var lääääänge sedan jag unnade mig en kebabtallrik! ;-)
Sen tog kära syster barnen till djuraffären för att roa dom medan jag STORhandlade! Färsk lax (direkt ur kyllåda, det var nästan så han sprattlade), prinskorv, skinka, inläggningssill mm mm mm.
5 fyllda pappkassar och 2 plastpåsar! Hugaligen vad mycket mat! Men middagar och luncher till veckan + all julmat trängs nu i kylskåp och frys! Är så glad att jag handlade idag och inte till veckan för fy faen vad folk det var IDAG!! Hur blir det inte när löning och barnbidrag kommer? :-O
Sen när vi hade handlat så åkte vi hem med varorna och jag slängde in kylvarorna......sen bar det av ner mot stan! Ungarna fick leka av sig på torget i snöyran, det var riktigt mysigt med all snö som föll! Tur det inte var så kallt! A hade kortdag idag och slutade kl. 14 så han kom in och mötte upp oss på stan. Han tog Emma och gick på en egen shoppingtur och jag, Johanna och Syrran gick åt ett annat håll! :-)
Fixade de sista julklapparna så nu ska det bara paketeras och adresseras! :-)
                                                                                ♥



Tog och slängde ihop en sats Cupcakes (Choklad & Apelsin) till jobbet imorgon! Vi kollegor på hela huset fikar alltid tillsammans kl.9.30 och vad passar inte bättre då än att bjuda på lite gotta? Det får bli min julklapp till mina kära arbetskamrater!

På återseende!
                                                                     Puss & Kram

1 kommentar:

Skånegrabben sa...

Hej

Ja när du nämnde kebabtallrik så var det längesedan nu jag åt min favorit kebab. Nere vid vår centralstation står en bod där dom säljer Malmös godaste kycklingkebab....mums.

Minns när kebaben en gång kom till Sverige och man kunde välja till en massa olika såser. Alla åt ju dessa DÅ populära kebaber.