21 december 2010

Julstök nr 4

Monsterdeg  :-)

Knåda, knåda

Här gräddar vi lafsor

Resultat: 80 st supergoda lafsor

Citron & dillsill + inlagd sill efter gammalt recept! ;-)

Laxen gravas

Mozartkulor till de stora och chokladdoppade mandarinklyftor till de mindre.
Och nä, jag har inte gjort allting idag! Laxen och sillen förberedde jag i förrgår, de ska ju stå ett par dygn innan de är färdiga att mumsas på! Medans jag gjorde det satte jag maken till att rulla Mozartkulor, men det var jag som fick stå för chokladdoppandet! :-)
Igår gjorde vi inte så mycket. Var ute och åkte en sväng och uträttade lite små ärenden. Var till syster på hennes jobb och hämtade lite fler tomma godisburkar och fick med oss lite köpegodis hem! Den påsen har jag gömt väl.....inte smaka förrän på doppredan! :-D
Hämtade ett paket på posten med en julklapp till mig själv! Tar ett foto ikväll ska ni få se vad det är!
Sen fick vi med oss mamma & pappa hem på lunch!
På eftermiddagen hade jag skallebank från helvetet! Lade mig på soffan och somnade till en stund medan barnen tittade på film! När jag vaknade efter en 30 min. så var värken nästan borta! En IPREN fick mota bort resten!
Sen tog vi och städade lite grann! Dammsög av det värsta och plockade lite lätt! Ingen panik ännu, det är ju flera dagar kvar till jul! ;-)
Som tur var idag, så tycker vi att det är alldeles för kallt att vara ute och leka! -27 friska grader......
Jag tycker att det är härligt när det är kallt, men jag har oxå en gräns för hur kallt det kan vara om man ska vara ute och leka! Idag är gränsen nådd s a s!
SÅ då tog vi och bakade lite matbröd istället! Stekpannebröd, lafsor, glödhoppor, segkakor........ja, inte vet jag vilket som är det rätta namnet på brödet, men det är farligt gott! :-)
Har lovat tjejerna att dom ska få baka chokladbollar lite senare så jag ska nog ta och "vila" lite innan deras baksession ska börja! ;-)

På återseende!

Kram!

Inga kommentarer: