16 december 2010

16:e December

Jobbat på som vanligt halva veckan, men idag slog det till igen! Barnen och gubben har varit snoriga ett par dagar och jag har varit supertrött! Somnat varje kväll på soffan när tjejerna tittat på Bompa.
Idag gick det knappt att stiga upp ur sängen, barnen toksnoriga så vi beslutade oss för att stanna hemma!
Det svider i hals och näsa men tröttheten är värst. Totalförlamad och knappt ork att fixa något ätbart till barnen.
Men på något vis så går det ju ändå! Behövde den här dagen till att nöta på soffan! ;-)
Imorgon är vi "vanligt" lediga och ska försöka ta oss ut och handla all julmat + lite till! Ska hämta Moster som så gärna vill göra oss sällskap! Hi, hi! Barnvakt är fixad! ;-)
Jobbar lördag och söndag sen har vi jullov! Iallafall jag och tjejerna! Jag är ledig i 8 dagar sen är A ledig mellan jul och nyår så barnen får 2 veckors julledigt!
På måndag har vi planer på att baka det sista sen ska vi bara njuta av ledigheten.
Grava laxen, lägga in sillen och rulla köttbullarna det gör jag någon kväll när änglarna har lagt sig!
Å inte har vi slagit in en enda julklapp! Så vi vet iaf vad vi ska göra på torsdagkväll! Sippa glögg, titta på uppesittarkväll på tv, tjuvsmaka på julgodiset och slå in paket!
Nu ska jag gå och snyta mig igen, dricka lite cryptosporidiumvatten och nöta lite till på soffan!

Puss & Kram

Inga kommentarer: