27 december 2010

Nu är julen slut för i år!

I går på Annandagen firade vi lite mera jul! Barnens farmor & farfar kom och vi dukade upp julbordet ännu en gång! Men innan det hade tomten kommit med ännu mera paket! Båda barnen fick längdskidor! Johanna har ju iofs åkt sen 2 år tillbaka, men hon har ju vuxit så in i norden så hon behövde längre skidor! Emma fick sina första par och när vi gick ut för att provåka så var det som om hon är född på ett par skidor! :-) Det gick hur galant som helst och hon tyckte det var så skoj! Johanna hon stakade sig iväg ända bort på affär´n och tillbaka! :-D
Vi var ute en bra stund, men det blåste småspik så vi lyckades övertala barnen om att gå in och mysa istället!
Medans vi fixade maten lekte dom så snällt med alla nya Barbiesaker! Lite skoj är det faktiskt att dom numer leker med varandra och håller sams om sakerna (för det mesta iaf!) :-)
¤
Idag fick jag en barnfri dag på stan med gosingen S! Vi hade en underbar dag med massor av skvaller, skratt, lite allvar och en del shopping! När vi tog en supergod fika fick jag den briljanta idén att gå till frissan! Sagt och gjort så gick vi till MAX frisering och kollade om dom hade en drop-in tid och med min tur så hade dom det! 40 min. senare satt jag i frisörstolen och blev klippt! Och den här gången blev jag ännu mera nöjd (och liite kortare än sist)! :-D Rockigt, tufft och spretigt!
Imorgon är det slut på ledigheten för den här gången! Åter till verkligheten, iaf för min del! Barnen och gubben har sån tur att de har jullov en vecka till! Men som tur är jobbar jag bara dagturer den här veckan så vi kan hinna med både skidor,pulka,spark och skridskor på eftermiddagarna om det inte är för kallt!
Nu: Förbereda inför i morgonbitti dvs lägga fram arbetskläder, ladda kaffepannan och koka vatten!
     
                                                                   Puss & Kram!

Inga kommentarer: