5 december 2010

2:a Advent

2.a advent och denna jobbarhelg var slut! Och jag är slut! Iallafall i benen! Har kutat järnet hela helgen och haft energi så det räcker och blir över! Känner mig som en duracellkanin med extra starka batterier! Hoppas denna "ork" håller i sig ett tag! Det var rensningen av magen som gjorde det! ;-) Ut med det gamla och in med det nya! Svärföräldrarna har varit hos oss i helgen och varit med barnen! Mycket uppskattat att dom kommer fast jag jobbar! Det är ju ändå inte mig dom kommer för att hälsa på! ;-) Och med sig hade dom 2 dunkar friskt och gott vatten, så nu slipper vi dricka kokt bajsvatten iaf ett par dagar!
Annars lunkar det på som vanligt här hemma! Imorgon blir det en rejäl storhandling, nytt bygge av pepparkaks hus åsså ska jag fundliera ut vad jag ska sätta på de nya hyllorna som vi har i köket!
Vi satte upp 2 hyllor ovanför kökssoffan där det ska få vara lite av varje! Det blev lite mer ombonat än bara en tavla, som inte smälte in med resten s a s!
Sen väntar jobb 2 kvällar och på torsdag är det begravning och julfest.......
Vilken kombination! Men sån´t är livet! Älskade farmor har det bra där hon är nu och jag är säker på att hon tycker att jag gör rätt!
Nu ska jag ta en dusch i bajsvattnet........det går parasitsjuka bland mina brukare på jobbet, så jag känner mig inte ren över huvud taget! Blir jag renare om jag duschar? Ha,ha,ha.....vem vet! ;-)
                                                                   Puss & Kram

Inga kommentarer: