28 december 2009

Snart dax att......

....skåla in det nya året!!



Innan jobbet idag var jag och Johanna iväg och handlade inför kommande vecka.
Nyårsmiddagen planerade jag imorse:
Helstekt Fläskfile
Potatiskaka med Mozzarella
Balsamicosky
Ruccola, paprika och cocktailtomater
Rött vin
Till dessert: Vit chokladmousse och blåbär
Var in på bolaget och köpte lite bubbel, en hel 200 ml flarra! Det får räcka iom att jag jobbar på nyårsdagen! *S*

Igår kväll lyckades vi iaf packa upp det mesta av det vi hade med oss + allt nytt!
Måste ta ett krafttag framöver med Johannas rum. Behövs en liten omstrukturering därinne nu!
Och Emmas rum behöver oxå rensas!
Helt otroligt hur fort leksaker blir "för små"........
Jag ser ju vad hon föredrar och då tycker jag det är lika bra att lägga undan sånt som hon inte leker med! Det gäller förvisso båda tjejerna!
Är ledig nästa helg så då ska jag väl få något gjort! Dessutom ska julen bort och vardagen fram!
Kanske ska be kära maken att börja plocka bort julen, lite i taget! *S*



Inga kommentarer: