25 december 2009

*¨*¨*¨*¨*¨*¨*¨*JULDAGEN*¨*¨*¨*¨*¨*¨*

JULAFTON: Sovmorgon för alla! Julaftonsfrukost kl.10! Utelek och promenad till affären för att inhandla det sista! Jullunch bestående av julgröt och skinkmacka. De minsta barnen tog sig en sovstund och vi större klädde om oss och fixade inför Kalle med tillhörande fika! Godisbordet dukades och kaffepannan laddades. Jag gjorde Jansson på fm så den var bara att stoppa in i ugnen.
Efter Kalle kom TOMTEN!! Oj, oj,oj vad snälla barnen var då! ;-) Men tomten är gammal så han varken hann eller orkade dela ut ALLA klappar, så när han hade delat ut en åt oss var så fick vi gå ner i källaren där han hade lämnat resten!
Vi delade upp det så att barnen fick alla sina julklappar före maten och vi vuxna öppnade våra när barnen somnat!
När barnen öppnat och lekt med sina blev det dax för julmiddag! Vi åt så vi storknade! Massor med god mat, som det brukar vara på jul! :-D
Efter ytterligare en stunds lek med klappar var det dax för barnen att sova! Och det var inte så svårt att få dom i sängkan jag säga! De var mycket trötta efter en hel dag full med skoj!!
När barnen sov dukade vi vuxna fram godiset (igen) och satte igång med julklappsöppning!
Mycket fint fick vi! Men det bästa var att jag fick skridskor + hjälm, så nu kan jag och Johanna åka tillsammans!

JULDAGEN: Sovmorgon! Ganska självklart efter gårdagens bravader! Efter frukost kändes Johanna lite varm. Tog tempen och den visade 39.4........alvedon och nedbäddning i soffan. Hon slumrade till ca tio minuter sen vaknade hon och spydde som en ...........  Jag, soffan, filten, Johanna och golvet......  Så det blev till att duscha oss! Och fy vad det var synd om Johanna då! Så ynklig och såå ledsen hon blev! Efter ombyte och lite vätskepåfyllning somnade hon på soffan igen, och sov i 3 timmar! Helt utslagen! Nu är febern nere på 38.2 och hon är så pass pigg så hon försöker leka lite med alla nya saker!
Emma är helt upptagen med årets bästa julklapp: Dockan och dockvagnen! Bäst att se upp när hon kommer farandes med den, annars blir man tålös! ;-)

Imorgon ska jag och svägerskan ut och fynda på mellandagsrean! Jag har aldrig varit på den så det kan bli en spännande erfarenhet! Eller?! ;-) Hoppas iaf på ngt fynd! 

Inga kommentarer: